Home         Articles         Study         Library         History         Heresy         Blogs


CHAPTER 3.

OF THE PRESCIENCE OR
FOREKNOWLEDGE OF GOD, AND HOW
IT IS QUESTIONED AND OVERTHROWN BY THE ARMINIANS.


  


ENDNOTES:

  [1] Dio<v d j otelei>eto boulh>, Hom;—“God’s will was done.”

  [2] “Quaecunque possunt per creaturam fieri, vel cogitari, vel dici, et etiam quaecunque ipse facere potest, omnia cognoscit Deus, etiamsi neque sunt, neque erunt, neque fuerunt, scientia simplicis intelligentiae.”—Aquin, p. q. 14, a. 9, c. Ex verbis apostoli, Romans 3, “Qui vocat ea quae non sunt tanquam ea quae sunt.” Sic scholastici omnes. Fer. Scholast. Orthod. Speci. cap. in., alii passim. Vid. Hieron. Zanch. De Scientia Dei, lib. diatrib. 3., cap. 2, q. 5.

  [3] Vid. Sam. Rhaetorfort. Exercit. de Grat., ex. 1. cap. 4.

  [4] “Res ipsae nullo naturae momento possibiles esse dicendae sunt priusquam a Deo in-telliguntur, scientia quae dicitur simplicis intelligentiae, ita etiam scientia quae dicitur visionis, et fertur in res futuras, nullo naturae momento, posterior statuenda videtur, ista futuritione, rerum; cum scientia,” etc.—Dr Twiss. ad Errat. Vind. Grat.

  [5] “Scientia visionis dicitur, quia ea quae videntur, apud nos habent esse distinctum extra videntem.”—Aq. p. q. 14, a. 9, c.

  [6] “In eo differt praescientia intuitionis, ab ea, quae approbationis est, quod illa praesciat, quod evenire possibile est; hoc vero quod impossibile est non evenire.”—Ferrius. Orthod. Scholast. Spoci. cap. 23. Caeterum posterior ista scientia non proprie dicitur a Ferrio scientia approbationis, illa enim est, qua Deus dicitur nosse quae amat et ap-probat; ab utraque altera distincta. Matthew 7:23; Romans 11:2; 2 Timothy 2:19. “Quamvis infinitorum numerorum, nullus sit numerus, non tamen est incomprehensibilis ei, cujus scientiae non est numerus.”—Aug. de Civit. Dei, lib. 12. cap. 18.

  [7] “Quibusdam effectibus praeparavit causas necessarias, ut necessario eveniret, quibus-dam vero causas contingentes ut evenirent contingenter, secundum conditionem proximarum causarum.”—Aquin. p. q. 28, a. 4, in Cor. Zanch. de Natur. Dei, lib. v., qu. 4, thes.

  [8] “Res et modos rerum”—Aquin.

  [9] “Cui praescientiam tollis, aufers divinitatem.”—Hieron. ad Pelag., lib.

  [10] “Deus ita omnium salutem ex aequo vult, ut illam ex aequo optet et desideret.”—Corv. ad Molin., cap. 31. sect. 1

  [11] “Talis gratia omnibus datur quae sufficiat ad fidem generandam.”—Idem, ibid, sect. 15.

  [12] “Pertinaci quorundam malitia compulsus.”—Armin., ubi sup.

  [13] “Reprobatio populi Judaici fuit actio temporaria et quae bono ipsorum Judaeorum si modo sanabiles adhuc essent, animumque advertere vellent, servire poterat, utque ei fini serviret a Deo facta erat.”—Rem. Apol., cap. 20. p. 221.

  [14] “Injustum est apud Deum vel non credentem eligere, vel credentem non eligere.”—Rem. Apol.

  [15] “Concedimus in Deo desideria, quae nunquam implentur.”—Corv. Ad Molin., cap. v. sect. 2.

  [16] “Bona quaedam Deus optat et desiderat.”—Rem. Confes., cap. 2. sect. 9.

  [17] “Dei spes et expectatio est ab hominibus elusa.”—Rem. Scrip. Syn. in cap. v., Isaiah 5:1. “In eo vis argumenti est, quod Deus ab Israele obedientiam et sperarit, et expectarit.”—Idem, ibid. “Quod Deus de elusa spe sua conqueratur.”—Idem, ubi supra.

  [18] “Deum futura contingentia, decreto suo determinasse ad alterutram partem (intellige quae a libera creaturae voluntate patrantur), falsum, absurdum, et multiplicis blasphemiae praevium abominor et exsecror.”—Armin. Declarat. Senten.

  [19] “Disquiri permittimus:—1. Operosam illam quaestionem, de scientia futurorum contingentium absoluta et conditionata; 2. Etsi non negemus Deo illam scientiam attribui posse; 3. Tamen an necessarium saluti sit ad hoc ut Deus recte colatur examinari permittimus; 4. Tum merito facessere debent a scholis et ecclesiis, intricatae et spinosae istae quaestiones quae de ea agitari solent,—quomodo illa cum libertate arbitrii, cum seriis Dei comminationibus, aliisque actionibus, consistere possit: quae omnia crucem potius miseris mortalibus fixerunt, quam ad religionem cultumque divinum, momenti aliquid inquisitoribus suis attulerunt.”—Episcopius, Disput. 4. sect. 10.; Rem. Apol., pp. 43,44.

  [20] Ames. Antisynod, p. 10.

  [21] “Deus suo modo aliquando metuit, hoc est, merito suspicatur et prudenter conjicit, hoc vel illud malum oriturum.”—Vorsti. de Deo, p. 451.

  [22] “Deus non semper ex praescientia finem intendit.”—Armin., Antip., p. 667; Corv. ad Molin., cap. 5. sect. 5.

  [23] “Cum et pater tradiderit filium suum, et ipse Christus corpus suum: et Judas dominum suum: cur in hac traditione Deus est pius, et homo reus, nisi quia in re una quam fecerunt, causa non fuit una propter quam fecerunt.”—Aug., Epist. 48.

  [24] “Deus non particulatim, vel singillatim omnia videt, velut alternanter concepta, hinc illuc, inde huc, sed omnia videt simul.”—Aug., lib. 15. de Trinit., cap. 14. “In scientia divina nullus est discursus, sed omnia perfecte intelligit.”—Tho., p. q. 14, a. 7. c.

 [25] Tilen. Syntag. de Attrib. Dei, thes. 22; Zanch. de Nat. Dei. Unumquodque quod est, dum est, necesse est, ut sit

Copyright © 2008 [www.seeking4truth.com]. All rights reserved .Revised: 05/17/2009